Training Apps

Treenityypit esittelyssä

Mikä on hiit, entä tabata? Kyseessä ovat treenimuodot, joihin voit törmätä esimerkiksi ilmaisen treenisoftamme parissa. Tässä pikakertaus eri treenimuotojen maailmaan!

aikaa vastaan

Aikaa vastaan -treenissä tehdään annettu määrä liikkeitä ja kierroksia mahdollisimman nopeassa ajassa.

death-by

Treenissä Death-by tehdään jokaisella alkavalla minuutilla 1 toisto enemmän kuin edellisellä kierroksella. Treeniä suoritetaan niin kauan kuin 1 minuutti riittää toistojen suorittamiseen.

Harjoitus alkaa siitä, että teet 1. minuutin aikana 1 toiston, seuraavan minuutin aikana 2. toistoa, sitten 3. jne. Aluksi treeni tuntuu todella helpota, mutta älä huoli, nimensä mukaisesti treenistä tulee aika nopeasti raskas. Kannattaa pitää vauhti maltillisena, jotta pääset parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen.

hiit

Hiit nostaa sykkeen korkealle! Treenissä tehdään työtä 30 sekuntia ja levätään toiset 30 sekuntia, jonka jälkeen jälleen 30 sekuntia työtä ja 30 sekuntia lepoa. Treeni tehdään kovalla intensiteetillä, saattaa siis hetkellisesti tuntua keuhkoissa!

kiertoharjoittelu

Kiertoharjoittelussa on määritelty joko kierrosmäärä tai aika. Jos treenissä on kolme kierrosta, tee kierrokselle määrätyt liikkeet ja toistomäärät peräkkäin kolme kierrosta. Mikäli treenissä on annettu aika, tavoitteena on suorittaa liikkeitä tasaisesti siirtyen sarjasta toiseen niin monta kierrosta, kuin annetusta ajassa ehdit.

ladder

Ladderissa tehdään toistoja 2-2, 4-4, 6-6 jne. Esimerkiksi voimatyöntö – varpaat tankoon. Tee ensin 2 voimatyöntöä, jonka jälkeen 2 varpaat tankoon liikettä. Tämän jälkeen tee 4 voimatyöntöä ja 4 kertaa varpat tankoon jne. Ladderiin annetaan aina suoritusaika. Treeni päättyy, kun suoritusaika on kulunut.

laskevat numerot

Kun treenissä annetaan toistomäärät laskevasti, tehdään toistot jälleen yksi liikesarja kerrallaan. Esimerkiksi treeni 10, 9, 8…1, jossa tehdään yleisliikettä ja vatsoja. Tee ensin 10 yleisliikettä, sitten 10 vatsaa. Tämän jälkeen 9 yleisliikettä ja 9 vatsaa jne. Tee tiukasti, treeni helpottaa toisto toistolta!

tabata

Tabatassa on 20 sekuntia tehokasta tekemistä, jonka jälkeen 10 sekuntia lepoa. Timer ilmoittaa, milloin sinun pitää tehdä työtä ja milloin voit vetää happea.

 


LATAA ILMAINEN SOVELLUS PUHELIMEEN TAI TABLETTIIN!
Play App Store