Training Apps

Mikko Aronpää

8659187249_3c7b50d96e_h
Kuva: Henri Luoma · www.hlp.fi

Laji: CrossFit
Saavutukset:

  • CrossFit Games 2011 34. sija, CrossFit Games 2012 32. sija, CrossFit Games 2013 30. sija
  • Europe Regionals 2010 4. sija, Europe Regionals 2011 2. sija, Europe Regionals 2012 2. sija, Europe Regionals 2013 4. sija, Asia Regionals 2014 5. sija
  • Suomenmestari (Winter War) 2012, 2013 & 2014

Missä: asuu ja valmentaa CrossFittiä Arabiemiraateissa
Training Appsin suosikkitreeni: kiertoharjoittelu, 6 minuuttia:
voimatyöntö 20 toistoa, boksihyppy 20 toistoa, leuat 15 toistoa

Näin treenaa yksi Suomen kovakuntoisimmista ja menestyneimmistä Crossfit-urheilijoista. Katso Mikon suosikkitreeni:

kiertoharjoittelu 6 minuuttia: voimatyöntö 20 toistoa, boksihyppy 20 toistoa, leuat 15 toistoa

Miksi juuri tämä treeni? Voimatyönnöt eli thrusterit ovat suosikkiliikkeitäni CrossFitissä ja tämän treenin pituus oli sopivan hapokas. Tällaisen treenin teen yleensä yhtenä osana päivittäistä treeniä. Yleensä teen alkuun voimaliikkeitä isommilla raudoilla, jonka jälkeen treenaan jotain taitoelementtiä esim. renkailla. Loppuun teen yhdistelmätreenin, jossa hapot jyllää kropassa.

Lämmittelen yleensä noin 20 minuuttia ennen kuin aloitan voimaliikkeiden tekemisen. Lämmittely sisältää yleensä soutua tai juoksua, lyhyitä venytyksiä tai kevyttä putkirullausta sekä pari lyhyttä sarjaa kutakin liikettä, jota sinä päivänä on tarkoitus tehdä. Pyrin pitämään lämmittelyt monipuolisina eri päivinä.

Tähän treeniin lämmittely voisi olla:

  • 1000 m kevyttä soutua
  • lyhyitä venytyksiä taka-/etureisille, pakaroille ja pohkeille sekä olkapäille
  • roikkumista leuanvetotangosta
  • leuanvetoja 2 sarjaa 5-10 toistoa
  • boksihyppyjä 2-3 sarjaa 5-10 toistoa
  • voimatyöntöjä 3 sarjaa esim. 10x20kg, 8x40kg, 5x50kg

Varsinkin pohkeet, reidet ja olkapäät kannattaa lämmitellä kunnolla. Boksihypyssä pohkeet joutuvat kovalle rasitukselle ja leuanveto varsinkin kippaamalla on rankka liike olkapäille.

Loppuverryttelyksi tekisin esim. todella kevyttä soutua 5-10 minuuttia.

Tehokkaita treenejä Training Appsin pariin!

Mikko Aronpää


LATAA ILMAINEN SOVELLUS
Play App Store